زیباترین ها

ساخت وبلاگ

امکانات وب

فروشگاه‌سازها چه انواعی دارند؟

نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز یا تجارت الکترونیکی را می‌توان بر اساس روش پیاده‌سازی‌شان به دو دسته کلی تقسیم کرد:
نرم‌افزار محلی: در این حالت، فروشگاه‌ساز بر روی سرور یا رایانه محلی (یعنی فضای متعلق به مالک فروشگاه) نصب می‌شود و مدیریت آن توسط تیمی انجام می‌شود که مسئول به‌روزرسانی و رسیدگی به مشکلات آن خواهند بود. 
نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) یا خدمات ابری (Cloud): در این حالت، میزبانی فروشگاه‌ساز را یک شرکت ثالث بر عهده می‌گیرد و همه به‌روزرسانی‌ها و رفع مشکلات به طور خودکار انجام می‌شود. در سال‌های اخیر، نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز ابری یا میزبانی‌شده رشد چشمگیری داشته‌اند و امروزه امکان سفارشی‌سازی و آزادی عملی بیشتری را ارائه می‌کنند که قبلاً محدود به نرم‌افزارهای محلی بود. به علاوه، در کنار امنیت بیشتر، راه‌اندازی فروشگاه از این طریق آسان‌تر است و با توجه به تنوع سرویس‌هایی که به این شکل ارائه می‌شود می‌توانید بسته مناسب با نیازهای خود را انتخاب و خریداری کنید.
 

نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز چه کاری انجام می‌دهند؟

علاوه بر اینکه بیشتر وظایف مهم مرتبط با اداره فروشگاه توسط فروشگاه‌سازها انجام می‌شود، اغلب این نرم‌افزارها قابلیت یکپارچه‌سازی و تبادل اطلاعات با سایر برنامه‌ها و سیستم‌ها را نیز دارند و لذا عملاً به تسهیل، تسریع و افزایش کارآمدی سایر فرآیندها و اقدامات جاری فروشگاه نیز کمک می‌کنند. ترکیب ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی و سودمند با امکان تلفیق با سایر سیستم‌ها و برنامه‌ها، نرم‌افزار تجارت الکترونیکی را به پلتفرم جامعی تبدیل می‌کند که می‌تواند وظایف زیر را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد:
 
مدیریت مشتریان و سفارش‌ها: مدیریت سفارش مشتری -از انتخاب محصول تا پرداخت و تحویل- یک ضرورت و موضوع حیاتی است. هر سفارش تبادلی است که بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین فرآیند انجام آن باید تا جایی که امکان دارد برای مشتری کارآمد و راحت باشد. نرم‌افزار فروشگاه‌ساز مسئولیت مدیریت سفارش‌ها، بررسی وضعیت آن‌ها و انجام تغییرات لازم در صورت نیاز را بر عهده می‌گیرد. به علاوه، این نرم‌افزارها به‌تنهایی یا با تلفیق با سرویس‌ها یا افزونه‌های مناسب می‌توانند پردازش پرداخت‌ها، ثبت و حفظ آمار و گزارشات تراکنش‌ها، مدیریت اطلاعات مشتری، صدور صورتحساب، انجام دقیق امور حسابداری، ارائه آمار تحلیلی و بسیاری موارد کاربردی دیگر را نیز بر عهده بگیرند.
 
مدیریت محصولات و موجودی: با استفاده از نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز به‌راحتی می‌توانید محصولات خود را با توجه به ویژگی‌ها و شاخص‌های مختلفی دسته‌بندی و سازمان‌دهی کنید. علاوه بر این، معمولاً در صورت کمبود موجودی یا فروش سریع یک محصول و احتمال اتمام موجودی آن نیز به طور خودکار در جریان قرار خواهید گرفت.
 
بازاریابی بهتر: سئوی داخلی نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز در کنار نظم و ترتیب ذاتی این ابزارها و امکان بهینه‌سازی آسان‌تر آن‌ها باعث می‌شود که وب‌سایت فروشگاهی شما در جایگاه بالاتری از نتایج جستجوی طبیعی قرار بگیرد و در نتیجه، راحت‌تر توسط مشتری هدف کشف می‌شود و هزینه جذب مشتری به میزان چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.
 
انجام خودکار امور مقدماتی مربوط به ارسال کالا و فرآیندهای مالیاتی: چاپ برچسب آدرس و مشخصات ارسال، محاسبه مالیات فروش بر اساس محل زندگی مشتری و ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی به مشتری از طریق نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز به طور خودکار و با دقت بیشتری انجام می‌شود.
 
بهبود تجربه کاربری: یکی از اهداف اصلی نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز این است که مشتری بتواند آنچه که به دنبالش است را سریع‌تر و در طی یک فرآیند کارآمدتر پیدا کند. طبیعتاً از این طریق مشتری نیز راضی‌تر خواهد بود و تجربه بهتری در استفاده از وب‌سایت شما خواهد داشت که احتمال بازگشت وی را دوچندان می‌کند.
زیباترین ها...
ما را در سایت زیباترین ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : صبا rahnama88 بازدید : 175 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 0:40